Reklama otacza nas na co dzień, nawet jeśli nie zdajemy sobie z tego sprawy. Wszechobecne anonse, filmy reklamowe, spoty, kasetony reklamowe czy wyskakujące znienacka w sieci reklamy mają ogromny wpływ na nasze decyzje zakupowe. Możemy się wypierać, że kampanie marketingowe nie mają na nas żadnego wpływy, ale byłoby to oszukiwanie samych siebie.
Prawda jest taka, że nawet jeśli opieramy się reklamie z całych sił, to ona i tak trafia do nas rykoszetem – choćby przez nasze dzieci. Młode osoby nie są tak odporne na jej zgubny wpływ jak zdroworozsądkowi dorośli. Widać to zwłaszcza w okresie przedświątecznym, kiedy natłok reklam sprawia, że aby spełnić wszelkie zachcianki naszych dzieci, musielibyśmy dysponować portfelem bez dna. Okazuje się, że agencje reklamowe doskonale zdają sobie sprawę z tego, że ogromnym polem do działania w tym temacie jest sieć. Social media są obecne życiu każdego z nas i natłok reklam także ich nie ominął. Coraz więcej potężnych kampanii reklamowych jest prowadzonych właśnie za pośrednictwem sieci.