Koło cały czas się napędza
Czy w najbliższych latach „grozi” nam zalanie nas falą coraz to prężniej rozwijających się agencji marketingowych? Czy możliwe jest to, że w niedalekiej przyszłości będą one na każdym rogu ulicy i będą wyrastać jak grzyby po deszczu? Niewykluczone, że tak się właśnie stanie. I choć przesadnym stwierdzeniem byłoby głoszenie poglądu jakoby agencje marketingowe miały się ilościowo zrównać ze sklepami spożywczymi, to jednak prognozy dotyczące częstotliwości ich występowania oraz zagęszczenia w poszczególnych rejonach naszego kraju są jednoznaczne – w przeciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat, liczba agencji reklamowych ma wzrosnąć minimum dwukrotnie. Jest to tendencja bardzo szybko postępująca, a jej tempo rozwojowe można tłumaczyć faktem związanym z rosnącą popularnością obcowania w sieci wszystkich ludzi. Korzystanie z Internetu nie jest nowością i nie zaczęło się wczoraj, lecz sporo z nas spędza tam nawet po kilka lub kilkanaście godzin dziennie. Kampanie i reklama Adwords mają stać się jeszcze bardziej rozpropagowane, a ich zasięg ma obejmować jeszcze większą gamę produktów i usług niż ma to obecnie miejsce. Takie tempo postępu reklamy w sieci może tylko iść w górę, i trudno przypuszczać, aby miało się to kiedykolwiek zmienić. Kampanie i reklama Adwords są tego najlepszym przykładem, gdyż przytłaczająca większość reklam w sieci jest właśnie reklamami Adwords. Ktoś może w tym miejscu stwierdzić, że świat zwariował, ale skoro wszyscy tak często korzystamy z Internetu, to czy wszyscy jesteśmy szaleńcami?