Reklama internetowa w formie linków sponsorowanych to obecnie obok tradycyjnego pozycjonowania strony w wyszukiwarce Google najskuteczniejszy sposób na dotarcie z produktem do wybranej grupy klientów. Warto jednak połączyć te dwa sposoby reklamy w jedną gdyż wówczas otrzymamy o wiele lepsze wyniki. Nie mniej jednak, jeżeli działamy w sieci od niedawna kampanie AdWords są w pierwszej fazie życia strony o wiele skuteczniejszym sposobem na prezentację produktów – pozycjonowanie stron jest bowiem procesem długotrwałym i długofalowym – pierwsze efekty otrzymamy dopiero po pewnym czasie. Kampanie Adwords efekty dają nam praktycznie od razu. Tworząc ją określamy jedynie interesujące nas frazy kluczowe (łączące się nierozerwalnie z ofertą produktową), budżet i aktywujemy kampanię. Pierwsze efekty pojawią się już pierwszego dnia od jej uruchomienia. Efektywność naszych działań obserwować możemy poprzez system statystyk z podziałem na okresy. Co jednak najważniejsze – nasza witryna zaczyna dla nas zarabiać od pierwszego dnia.