Większości z nas wydaje się, że jesteśmy całkowicie odporni na reklamę, która nas otacza. Czasem zwyczajnie nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wielki wpływ ma ona na nasze życie. Nawet jeśli nie działa na nas bezpośrednio, to przecież oglądają ją nasze dzieci, które później wymuszają na nas zakup pewnych rzeczy.
Niestety, nikt z nas nie jest całkiem odporny na wpływ reklamowych sloganów i migawek. Mocą reklamy jest przekaz podprogowy, który ma za zadanie wpływać na naszą podświadomość. Reklama wpływa na nasze decyzje zakupowe, nawet jeśli nie zawsze jesteśmy tego świadomi. Wystarczy zajrzeć do pierwszego lepszego magazynu, by przekonać się, że na niemal każdej jego stronie znajduje się fotografia reklamowa. Jej charakter zależny jest od gazety, w jakiej jest obecna. Wiadomo, że w pismach dla pań przeważać będą reklamy kosmetyków i modnych gadżetów, zaś w tych przeznaczonych dla mężczyzn królować będą fotografie modnych nowinek technicznych czy męskich perfum.
Agencje reklamowe doskonale zdają sobie sprawę z mocy reklamy i skrzętnie to wykorzystują. .